Forsidefoto med lokomotiver på modelbanen

Udsnit af klubbens modeljernbane

Foreningen Videbæk-Skjern Veteran- og Modeljernbane VSV&MJ blev stiftet d. 22. december 1998, på baggrund af en fusion mellem Videbæk-Skjern Veteran Jernbane (VSVJ) og Vestjyllands Modeljernbane (VJMJ). Klubberne fusionerede for at samle fælles interesser for tog og for at holde liv i turismen med udlejning af skinnecykler på den nedlagte banestrækning mellem Videbæk og Skjern.

Den gamle station i Herborg huser klubbens lokaler, hvor man kan mødes for at snakke om tog og bygge modelbane.

Har dette fanget din interesse, så kom ud til en snak og kop kaffe på en klubaften og se hvad vi laver. Der er klubaften, hvor vi bygger anlæg og snakker modeltog i vinterperioden og vedligeholder og hygger i sommerperioden, hver mandag og onsdag fra 19 til 21 på den gamle station på Genforeningsvej i Herborg. Du har også mulighed for at melde dig ind i foreningen fra Kontakt-siden.

2020 var året hvor banen mellem Videbæk og Skjern havde 100 års jubilæum.
Den 15 november 1920 blev banen sat i drift

Rul til toppen